Cambodja, Thailand & Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Floor Oudman - WaarBenJij.nu Cambodja, Thailand & Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Floor Oudman - WaarBenJij.nu

Cambodja, Thailand & Bali

Blijf op de hoogte en volg Floor

12 September 2014 | Indonesië, Ubud

Hallo lieve mensen,

Ik probeer mij elke keer voor te nemen om snel een nieuwe blog te schrijven. Maar op een of andere manier komt het er niet van. Maar goed, het is hoog tijd om weer even te vertellen wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen weken.

Na Phnom Phen zijn we naar Siem Reap vertrokken, een andere grote stad in Camodja. Wij hebben hier Angkor Wat bezocht, een van de zeven wereldwonderen. Dit was erg indrukwekkend! Het was erg bijzonder om te zien wat voor een grote bouwwerken mensen honderden jaren geleden hebben kunnen produceren. Verder hebben wij in Siem Reap paardgereden en een veel te toeristische floating village bezocht.

Hierna was het tijd voor een nieuwe border crossing. Dit keer had ik mij mentaal voorbereid op een erg lange dag, maar eigenlijk verliep de oversteek vlekkeloos. Een aantal uur later kwamen wij dan ook aan in Bangkok. Erg veel mensen hadden ons gewaarschuwd voor het overweldigende Bangkok. Ikzelf heb deze stad totaal anders ervaren. Bangkok voelde voor mij weer even 'dichterbij huis' en westers. Zo hebben we (tot groot plezier van Ben) bij een Mac Donalds gegeten, sprak iedereen redelijk Engels, was er een overschot aan 7/11's (supermarkten die je ook in Australië hebt), was het verkeer wat normaler etc. Wij zijn in Bangkok naar de weekend markt geweest. Dit is de markt der markten en dus ook de ultieme plek om te shoppen. Helaas is mijn backpack nu minimaal twee kilo zwaarder door alle cadeautjes en souvenirs. Verder zijn we een avond op stap geweest met een groep Koreaanse en Thaise mensen, hebben we een mega grote gouden budha bezocht en hebben we een dagje in Chinatown doorgebracht.

Hierna zijn we met de nachttrein naar Chiang Mai vertrokken. Hier hebben we een van de leukste dingen van onze trip gedaan tot nu toe. Wij hebben een bezoekje gebracht aan Thai elephant home! In het begin van de ochtend kregen wij de nodige instructies en een mooie outfit aan. Hierna was het tijd om onze commando's te oefenen en een kort proef ritje te maken op een olifant. Hierna kregen wij onze eigen olifant voor de dag aangewezen. Ik zat op een olifant genaamd Ruby. Ruby is een wat eigenwijze en superslimme dame. Iedere olifant heeft zo zijn typische karaktertrekjes, erg grappig om te zien. Verder heeft iedere olifant zijn eigen mahoed (verzorger) die bijna vierentwintig uur per dag bij zijn olifant is.

Nadat wij twee nachten achter elkaar de nachttrein hadden gepakt (en een minimum aan slaap) kwamen wij aan op het prachtige eiland Koh Tao. Een enorm schattig eiland met een extreem blauwe zee en overal schattige zandweggetjes met barretjes. Wij hebben hier vooral lekker gechilled en genoten van onze laatste week samen. Ook zijn we naar een ladyboyshow geweest wat erg grappig was. Na twee dagen zijn we naar Koh pangan gevaren. Dit eiland is vooral erg bekend door de fool moon party's. Helaas was er geen fool moon party toen wij er waren. Maar wel een blackmoon party, die wij hebben bezocht. Op Koh pangan hadden wij een super schattige bungalow op het strand waar wij wederom veel hebben gechilled. Vervolgens was het tijd om afscheid te nemen wat even slikken was.

De eerste week alleen reizen was weer even wennen. Weer terug in hostels, alleen op pad, 'gedwongen' socializen, party's en slapen met earplugs. Ik ben naar de phi phi islands doorgereisd. Dit zijn prachtige eilanden die vooral bekend zijn wegens hun prachtige stranden. Helaas regende het bijna non-stop, dus helaas heb ik weinig van deze stranden kunnen zien. Ook heb ik hier kennis mogen maken met het lieve diertje de bedbug. Op deze eilanden was verder vrij weinig te doen als het regent. Daarom had ik besloten eerder naar Phuket te vertrekken en daar te wachten op mijn vlucht.

Phuket is de meest toeristische plek die ik ooit heb gezien en hierdoor ook niet bepaald mijn favoriete plaats. Ook het sekstoerisme is hier zo extreem overheersend. In bijna elke bar zijn pingpongshows te zien en er lopen erg veel lelijke, westerse oude mannen rond met een veel te jong en te knap Thais meisje. Gelukkig zaten er in mijn hostel erg veel leuke mensen waarmee ik het, ondanks de minder leuke plek, erg leuk mee heb gehad.

Hierna was het tijd voor Bali! Na een lange reis kwam ik weer aan op Denpasar. De manier waarop ik de eerste uren op Bali heb ervaren waren totaal anders dan 3 maanden geleden. Toen moest ik erg wennen aan de drukte, de chaos, de mensen die je dingen proberen te verkopen enz. Dit keer vond ik Bali heerlijk rustig, iets te toeristisch en westers. Het is grappig hoe erg je blik hierop na wat reiservaring kan veranderen.
Ondanks dat het hier vrij toeristisch is vind ik Bali een heerlijk eiland. De eerste dagen heb ik op de Gili eilanden doorgebracht. De zee is hier zo blauw! Er is hier enorm veel onderwater te zien. Helaas ben ik op de Ferry bestolen. Wij moesten onze grote backpack op het dek achterlaten. Hier had ik al mijn opladers, rabobank reader, oortjes en foto kabeltje voor mijn iPod in zitten. Deze pasten niet meer in mijn handbagage en ik had hier dus ook geen zicht op. Gelukkig zijn het maar opladers en niet mijn paspoort of portemonnee.
Na de gili eilanden ben ik naar Ubud vertrokken. Hier ben ik een beetje blijven plakken en zit ik nu nog steeds. Ik ben vanuit ubud een aantal keer het binnenland ingetrokken, heb hier een traditionele dansshow gezien en een Indonesische kookcursus gedaan.

Ik blijf hier denk ik nog een aantal dagen omdat ik graag een van de vulkanen hier wil beklimmen. Ik weet nog niet waar ik hierna heen zal gaan..

Heel veel liefs en tot snel!

  • 12 September 2014 - 12:28

    Julie :

    Hee Floor,

    Weer een leuk verhaal! Ben benieuwd wat het volgende avontuur gaat worden.

    Liefs Julie

  • 14 September 2014 - 22:25

    Talitha:

    Klinkt weer goed, ook mooie fotos weer! Geniet nog evenxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Floor

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1477
Totaal aantal bezoekers 11200

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 25 Juni 2014

Op reis

Landen bezocht: