Sydney, byron bay, surfers Paradise en brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Floor Oudman - WaarBenJij.nu Sydney, byron bay, surfers Paradise en brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Floor Oudman - WaarBenJij.nu

Sydney, byron bay, surfers Paradise en brisbane

Blijf op de hoogte en volg Floor

25 April 2014 | Australië, Brisbane

Haa lieve mensen,

Ik heb echt enorm veel meegemaakt de afgelopen tijd. Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk bij te praten en het verhaal niet extreem lang te maken!

Na mijn verblijf in Melbourne heb ik de nachtbus naar Sydney gepakt. Een rit die op de kaart vrij kort lijkt, maar die helaas 13 uur in beslag neemt. Na een hele brakke nacht zonder slaap en een slapende Française op mijn schouder, kwam ik om 7am in Sydney aan. Ik had erg geluk want ik mocht (voor deze ene keer) alvast inchecken zodat ik nog even kon slapen :).
Ik sliep op een 8-dorm kamer, in mijn kamer verbleven alleen maar Engelsen. Ik kom trouwens voornamelijk Engelse mensen tegen tijdens het reizen. Mijn naam is inmiddels als een tijdje getransformeerd naar Flora (en wat andere leuke variaties op 'the floor' zoals carpet). Maar goed, mijn roommates waren ook mijn buddies voor die week. Ik heb overdag vooral zelf veel dingen gedaan en de avonden met hun doorgebracht.
Ik heb echt ontzettend veel gezien van Sydney; bottanic garden, city tour, opera house, harbour bridge, the rocks (het oudste gedeelte van de stad), verschillende musea, bondi beach, China town enz. Helaas was het veel aan het regenen dankzij de cycloon die op dat moment noord-oost Australië voorbij raasde. Sydney was een leuke stad om in te verblijven. Maar Sydney was ook vooral erg groot en druk. Ik was dus ook erg blij met de volgende bestemming die op het programma stond.

Na Sydney was het weer tijd voor een klein ritje van 13 uur richting byron bay. Dit keer had ik gelukkig iets meer kunnen slapen. Byron is een erg leuk plaatsje met een super ontspannen sfeer. Je ziet er allerlei soorten mensen voorbij lopen, maar er zitten voornamelijk veel surfers en hippies. De eerste twee dagen ben ik veel opgetrokken met twee meisjes uit Oostenrijk. Wij zijn wezen bodyboarden, gaan stappen en hebben hebben veel het dorp door gelopen. Echt overal op straat spelen (soms hele goede) muzikanten. Een hele leuke sfeer!
Hierna was het donderdag tijd voor iets erg leuks, mijn skydive!! Iets wat ik een jaar geleden nooit gedurfd zou hebben. Ergens in Nieuw-Zeeland of Australië heb ik besloten het te doen. In de ochtend was ik even zenuwachtig totdat de limo (ja een limousine!) er was. Hierna had ik vooral veel zin om dan eindelijk te springen. Het vliegtuig was heel erg klein. Er pasten net 4 mensen in als je tussen elkaar gevouwen zat. Het uitzicht was erg mooi! Toen we eindelijk op 14 000 ft waren gekomen ging de deur open. Toen begon de spanning toe te nemen. Ik moest al half uit het vliegtuig hangen terwijl mijn instructeur nog in het vliegtuig zat. Hij duwde mijn hoofd naar achteren en toen.. Jump! De eerste 5 sec waren heel erg eng. We vlogen een aantal keer over de kop en ik heb nog nooit zo hard gegild. Hierna was het een enorme adrenaline ervaring. De vrije val duurde 45 sec tot 1 min. Maar dit was voor mijn gevoel maar 10sec. Hierna ging de parachute open en vlogen we langzaam naar beneden. Ik ben enorm blij dat ik het heb gedaan. Het was een bijzondere ervaring, maar vooral ook een mentale drempel die ik over ben gegaan.

De volgende dag vertrokken de Oostenrijkse meisjes. Gelukkig had ik 10 minuten later alweer nieuwe mensen ontmoet. Ik had namelijk nieuwe mensen in mijn kamer. Een hiervan was Ben, een Engelse jongen met wie ik die avond zou gaan stappen. Helaas kon hij na wat pre-drinks wat minder goed aan dan ik (wat een aantal grappige situaties opleverde) Ik ben dus ook uiteindelijk met twee Ierse meisjes die ik in Sydney had ontmoet gaan stappen. Wat echt een enorm gezellige avond was.
De volgende dag heb ik een dolphin kayak tour gedaan die ik had gewonnen in de bar! Helaas heb ik geen dolfijnen, schildpadden of walvissen gezien. Maar het was erg lekker om wat rond te dobberen op de zee. Daarna heb ik met een paar mensen het oostelijkste puntje van Australië bezocht.

De volgende dag vertrok mijn bus vanuit byron bay naar surfers Paradise. Ben had toevallig het zelfde ticket en wij zijn samen vertrokken. Ik ben in surfers Paradise vooral met ben opgetrokken. We hebben twee kroegentochten gedaan en zijn veel naar het strand geweest. Ook Pasen heb ik samen met hem doorgebracht. Wij zijn in de overdag naar een waterpark geweest, wat echt super leuk was! Er waren zoveel hoge en enge glijbanen. Zelfs de grootste mannen hoorde je hier gillen. Het was erg grappig om hier een tijdje naar te luisteren. Wij hebben natuurlijk alle glijbanen uitgeprobeerd, ik voelde mij even weer helemaal kind! In de avond zijn wij uit eten geweest en hebben wij een kroegentocht gedaan. Het was zo lekker om weer eens een uitgebreide maaltijd te eten. Het was dus ook een meer dan een geslaagde eerste paasdag. De volgende dag vertrok ben naar Brisbane en een dag later kwam ik hier ook aan. Helaas heb ik volgens mij al een aantal dagen ontstoken amandelen en voel ik mij wat ziek. Ik heb anderhalve dag met Ben doorgebracht en hierna weer een dag alleen. De volgende bestemming die op het programma staat is Noosa! Hier meet ik ben weer voor een paar dagen en daarna is het helaas tijd om zondag afscheid te nemen. Ik blijf namelijk wat langer in Noosa om op mijn Nederlandse bezoek te wachten!

Verder gaat alles erg goed met mij. Ik moest wel even wennen aan het leventje als reiziger. Het is erg bijzonder om alleen op pad te zijn, maar het kan op sommige momenten ook wel even eenzaam zijn. Mijn taal begint zich verder eindelijk ook goed te ontwikkelen. Ik heb de afgelopen twee weken voor het eerst een aantal keer de vraag gehad of ik Engels was. Dit was wel met korte gesprekken, maar toch, het is een fijn compliment om te krijgen.

Ik hoop jullie een beetje bijgepraat te hebben.

Hele dikke knuffel vanuit Australië

  • 27 April 2014 - 15:34

    Andre:

    Hoi Floor,

    Ik geniet steeds weer van je mooie verhalen en lees duidelijk "tussen de regels door" dat het meer dan goed met je gaat. Dat het goed met je gaat, vind ik ook heel goed te zien en te horen als we via Skype contact hebben.

    Geniet, het allerbeste en take care!

    Andre

  • 30 April 2014 - 21:10

    Karin:

    Haaa..

    Wat heb je weer veel mee gemaakt en wat knap dat je de skydive hebt gedaan!!!

    Bye bye English chick.. hihi

  • 22 Mei 2014 - 12:50

    Talitha:

    Floooortje!! Je besloot in New Zealand dat je een skydive wilde doen en in New Zealand is je ook eens gevraagd of je engels was, dat kwam je me met trots nog vertellen!! Verder klinkt het allemaal goed, behalve van die amandelen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Floor

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 11195

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 25 Juni 2014

Op reis

Landen bezocht: