Noosa, Fraser, Airlie beach, whitsundays &Magnetic - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Floor Oudman - WaarBenJij.nu Noosa, Fraser, Airlie beach, whitsundays &Magnetic - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Floor Oudman - WaarBenJij.nu

Noosa, Fraser, Airlie beach, whitsundays &Magnetic

Blijf op de hoogte en volg Floor

17 Mei 2014 | Australië, Magnetic Island

Haa lieve mensen,

Na ongeveer 2,5 week is het alweer tijd voor een nieuwe update. Ik zie en maak zo veel mee de laatste tijd. Na Brisbane ben ik naar Noosa vertrokken. Ik had dit hostel voor 10 nachten geboekt, wat eigenlijk veel te lang was. De eerste drie dagen heb ik met Ben doorgebracht, wij zijn naar Steve Irwins zoo geweest waar ik eindelijk koala's heb gezien en heb vastgehouden en krokodillen heb gezien. Verder was het de eerste drie dagen erg lekker weer dus zijn wij veel naar het strand geweest. De dagen erna waren wat minder leuk. Ben vertrok, een dag later vertrokken al mijn andere buddy's, het begon te regenen, Judith bleek later aan te komen & ik had voor het eerst even heimwee. Ik was zelf enorm in dubio wat ik nu zelf verder met mijn reis wilde doen. Ik heb uiteindelijk besloten verder te reizen en Judith later te ontmoeten. Na twee dip dagen klaarde mij humeur weer op en ontmoette ik ook weer wat leuke mensen & na een regenachtig weekje begon de zon weer te schijnen. Hierna heb ik nog het national park bezocht, ben ik een aantal keer gaan stappen met een aantal Duitsers en ben ik met Tim naar een hele leuke markt geweest.

Hierna was het tijd voor Fraser Island, ik had mij hier echt enorm op verheugd! Ik werd op maandag ochtend vroeg met een busje opgepikt en ben vervolgens richting rainbow beach vertrokken. Wij hebben enorm geluk gehad met het weer. Het begint hier namelijk winter te worden waardoor het een stuk kouder is en het veel regent. In rainbow beach werd onze groep in 3 auto's ingedeeld. Hierna zijn wij met de auto's de ferry op gegaan en vervolgens naar Fraser gevaren. Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld. Wij zijn dus ook met een 4w drive over het eiland gegaan. Ik mocht helaas niet rijden omdat ik pas een jaar mijn rijbewijs heb. Maar het was zo geweldig om met deze auto's over het eiland te crossen. Ik had de hele tijd een grote glimlach op mijn gezicht. Ik heb zo veel mooie dingen gezien op dit eiland. Zo hebben wij in een enorm blauw zoetwater meer gezwommen, heb ik vanaf een uitkijkpunt haaien en roggen in de zee gezien, heb ik een schip wrak gezien, heb ik een aantal dingo's gezien en nog veel meer moois. In de avonden werd er vooral enorm veel gefeest. Deze feestjes (en vooral alle drank spelletjes) werden vooral op gang gebracht door onze wat aparte gids genaamd Link. Link was een wat oudere man die erg van zijn werk en voornamelijk het vrouwelijk gezelschap genoot. Vooral als deze dames dronken waren. Dit leverde af en toe wat grappige & aparte situaties op.

Na Fraser ben ik naar Agnes water/ 1770 vertrokken. Een heel klein plaatsje, waar ik het erg leuk heb gehad. Ik verbleef in een super fijn hostel met de schoonste keuken die ik tot nu toe heb gezien, gratis WiFi, elke avond kampvuurtjes en overal hangmatten. Ik heb in Agnes water een surf les van 4 uur genomen ( voor degene die nog naar Australië gaan, 1770 heeft goedkoopste surf lessen in heel Australië). Dit was zo enorm leuk! Ik heb enorm veel golven kunnen pakken en bijna elke keer kunnen staan. Verder kwam ik in Agnes water weer een aantal mensen tegen van mijn Fraser groep, waar ik het erg gezellig mee heb gehad. Verder ben ik nog met een boer naar zijn boerderij geweest waar ik een gratis tractor rijd lesje heb gehad. Hierna heb ik de nachtbus naar airlie beach gepakt.

Hier was het tijd voor enorm veel reünies. Ik heb Fleur en Barbara (uit Perth) eindelijk weer even gezien. Het was heel leuk om weer even herenigd met hun te zijn aan de andere kant van Australië. Verder heb ik 4 mensen uit Noosa gezien, 8 mensen uit mijn Fraser groep, een jongen uit Sydney en een meisje uit Agnes water weer gezien. Het was helaas erg veel aan het regenen en het onweren, maar alle gezelligheid maakte veel goed. Helaas was mijn boottrip naar de whitsundays ook erg regen achtig. Hierdoor waren de whitsundays een stuk grijzer dan ze normaal waren. Ik heb een dagtocht met een speedboat gedaan. De golven waren vrij hoog en het waaide erg hard. Ik heb hierdoor heel veel zeeziek tabletjes aan de zieke Chinezen op mijn boot uitgedeeld. De eerste stop was bij een heel mooi stuk koraal waar ik heel veel mooie vissen heb gezien, en waar ik ongeveer 10 minuten met een zeeschildpad heb mee gezwommen. Hierna hebben we een wandeling op een mooi eiland gemaakt, we hadden erg geluk met de zon die vijf minuten doorbrak toen wij op het uitkijkpunt waren. Ik zag toen pas hoe onwijs mooi en blauw alles kan zijn. Na nog een paar mooie stops zijn wij terug gekeerd naar airlie. Hier was het tijd voor mijn laatste feest avondje met al mijn buddy's!

Ik heb de volgende ochtend redelijk brak de bus gepakt naar Townsville, vanuit hier ben ik naar Magnetic island gevaren. Hier ben ik op dit moment. Ik verblijf op dit moment op het terrein van een koala sanctuary in een super schattige mini bungalow onder de palmbomen. Magnetic island is een super mooi rustig eiland waar erg veel koala's leven.
Aankomende maandag vertrek ik naar Mission beach waar ik twee nachten blijf en hierna reis ik door naar Cairns. Dit wordt waarschijnlijk een groot feest want bijna alle mensen die ik onderweg heb ontmoet eindigen hun reis in Cairns en zijn daar in dezelfde week als ik ben.
Hierna ga ik waarschijnlijk met Ben opzoek naar werk. Voor degene die het nog niet wisten: ik kom 25 juni dus ook nog niet naar huis. Ik heb besloten wat langer in Australië te blijven, mijn visum vol te maken en wat extra te verdienen. Ik weet op dit moment nog niet precies wanneer ik terug naar Nederland kom.

Ik wil trouwens iedereen bedanken voor de leuke reacties die ik elke keer krijg. Ik vind het erg leuk om te horen dat jullie mijn blog lezen & mijn verhalen leuk vinden!

Heel veel liefs!

  • 17 Mei 2014 - 10:38

    Karin:

    Ha Floor,

    Wat een verhalen weer.. klinkt goed. Jammer dat het weer niet altijd mee zit. Maar zo te lezen drukt dit de pret niet ;)
    Ik dacht dat je ook buiten Australie zou gaan reizen?
    Veel plezier in Cairns.. ennee.. gedraag je een beetje he ;). Oehoehoehoehoehoehoehoehoe...

    Liefs, Karin

  • 19 Mei 2014 - 18:53

    Julie:

    Hee Floor,
    Wat ontzettend leuk om elke keer weer je verhalen te horen..
    Wat ben jij aan het genieten, veel plezier daar nog..

    Tot snel,
    Dikke kus Julie

  • 22 Mei 2014 - 12:55

    Talitha:

    Eindelijk up to date! Vet dat je een tractor lesje gedaan hebt haha! Enne blijf maar lekker zolang mogelijk weg als je kan hoor!!! Is geen bal aan in nederland haha...ja het is wel leuk om iedereen weer te zien..maar na een paar weken heb je dat ook wel weer gezien :)!! Geniet ervan meid!!!! X

  • 22 Mei 2014 - 18:20

    Rosaline:

    Heej Floor! Wat een leuk verhaaltje weer! Hoewel heimwee natuurlijk wel verdrietig is. :( wat is er dan met judith gebeurt? Treffen jullie elkaar nog een ander moment? Wat bijzonder ook dat je mensen die je van andere plekken al kent weer tegen komt! Voelt dan echt vertrouwd zeker! :) veel liefs uit het zonovergoten oslo, 28 graden vandaag! Wohoow :) ( ja dat is warm na maanden blauwe cijfers op de thermometer :p)xx

  • 09 Juni 2014 - 08:05

    André:

    Hé Floor,

    Een beetje erg late reactie van mij op alweer zo'n mooi verhaal van jou! Dat je het heel leuk hebt, spat er van af. We missen je natuurlijk wel inmiddels (een klein beetje), maar je hebt groot gelijk om jouw visum vol te maken en langer in dat prachtige land te blijven. Geniet en take care!

    NB Mijn late reactie heeft als oorzaak, dat mijn PC jouw bijdrage om onverklaarbare wijze als spam heeft ontvangen en het bericht "redelijk ver weg" had gestopt. Maar toch gevonden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Floor

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 11182

Voorgaande reizen:

25 September 2013 - 25 Juni 2014

Op reis

Landen bezocht: